Takže zamyslime sa nad faktami:
1.balík PPP obsahuje 5 diaľničných úsekov. Ich celková dĺžka je 75 km. Konkrétne ide o tieto úseky: Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a úsek Fričovce - Svinia. Štátna expertíza na jednotlivé úseky v rokoch 2004 až 2007 vyčíslila náklady na financovanie vo výške 58 616 106 000 Sk (1 945 698 267 €). Ak si pomôžeme indexačným faktorom cien v stavebníctve, ktorý použilo MDPT SR v Doložke vplyvov na verejné financie PPP Projekt „R1" vo výške 1,03, tak v dnešných cenách (rok 2010) je to cca 65 604 250 014 Sk (2 177 662 153 €). Dňa 30.3.2010 Vláda SR na svojom zasadnutí schválila už IV. dodatok k 1.balíku PPP, podľa ktorého v priebehu 30 rokov zaplatíme 9 128 155 000 €. Úžas. Cena PPP je vyše 4,2 násobne vyššia oproti štátnej expertíze s cenami z roka 2010.
Skúsme sa pozrieť ešte na cenu za kilometer:
1. 1.balík PPP podľa zmluvy s koncesionárom = 121 708 733 € za 1 km.
2. 1.balík PPP podľa štátnej expertízy s cenami za rok 2010: 29 035 495 € za 1 km.
3. Úsek rýchlostná cesta R2 Ožďany - obchvat financovaný s prostriedkov št. rozpočtu a EÚ fondov vyšiel na 87,8 mil. Sk (náklady na št. rozpočet) na 1km v polovičnom profile. Jednoduchým prenásobením číslom 2 nám vyjde 175,7 mil. Sk za 1 km.
Záver:
Pán minister Vážny, kým Vy staviate za takmer 122 miliónov na 1 km, tak pán minister Prokopovič staval za 176 miliónov. Len treba spomenúť asi malý detail pre pána ministra, ale veľký pre verejné financie a následne občanov Slovenskej republiky, že rozdiel je nasledovný: Obaja ministri stavali/stavajú síce za cca rovnakú sumu, ale kým jeho predchodca staval v slovenských korunách, tak ten súčasný stavia v eurách. Tak ako pán minister, meníme menu, ale nie nominál?